Siz de tatlısız bir hayat düşünemeyenlerden misiniz? Diyette sizi en çok zorlayan tatlı yiyememek mi? Evet, tatlı olmadan hayat düşünülemez ama en azından sağlığımızı korumak adına tatlı yeme alışkanlıklarımızı değiştirebiliriz.
Tatlı ne zaman ve nasıl yenmeli?
Yemekten hemen sonra tatlı yemeyin…
Öğünün üzerine tatlı yemek, yükselmekte olan kan şekerinizin daha da fazla yükselmesine neden olur. Tatlıdan sonra uykunuzun gelmesi ve yorgunluk hissetmenizin nedeni budur.
Tatlıyı aç karnınıza yiyemiyorsanız öğününüzden en az 45 dakika zaman geçmesini bekleyin. Bu durumda, kan şekerinizin daha dengeli yükselecektir. Yine de öğünden 2 saat sonra tatlı tüketmek en idealidir.
Tatlı yerken yavaşlayın
Kan şekerinin hızlı yükselmesine neden olan diğer faktör ise tatlıyı hızlı ve çiğnemeden yemektir. Bu nedenle tatlı yerken yavaşlayın. Tatlının yanına tüketilen 1 tatlı kaşığı kaymak veya 1 top dondurma, protein içerdiği için kan şekerinizin daha yavaş yükselmesini sağlar.
Sütlü tatlılar daha masum…
Sütlü tatlılar, hamurlu ve şerbetli tatlılara göre daha hafif ve sağlıklı… Sütlü nuriye, muhallebili kadayıf, keşkül gibi sütlü tatlılar, kan şekerini baklava gibi şerbetli tatlılara göre daha dengeli yükseltiyor.
Meyve tatlılarında ekstra şeker varsa dikkat…
Sütlü tatlılar gibi meyveli tatlıların da masum olduğu bilinir. Fakat meyve de şeker içerir. Şerbet ve şeker ilave edilerek yapılan meyveli tatlıların, kalori ve şeker içeriği fazla olduğu için tüketim miktarlarına dikkat etmek gerekiyor.




Be the first to comment on "TATLI NE ZAMAN VE NASIL YENMELİ?"